Lehrstuhl für BWL und Marketing

• Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Mannheim
  • Promotion und Habilitation im Fach Marketing an der Universität Mannheim
  • Visiting Assistant Professor an der Penn State University, USA
  • Mehrjährige Tätigkeit bei der Deutschen Bank im Bereich Private & Business Clients (u.a. Projekte zur Vertriebsgestaltung und Digitalisierung)
  • Leiterin der Forschungsgruppe Digital Marketing & E-Commerce an der Universität Würzburg
  • Veröffentlichungen in Top Tier Journals (u.a. Journal of Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, International Journal of Research in Marketing, Journal of Product Innovation Management)

• Social Media Marketing (Social Media Influencer, Review management)
  • E-Commerce (Sustainable customer behavior in digital settings, Steering of webshop user behavior, Nudging)
  • Mehrkanalmanagement (Multi channel behavior, Management of online vs. offline channels)
  • Innovationsmanagement (Role of the sales force in new product development, new product forcasting)